Tłumacz języka migowego
Język migowy w urzędzie
1 kwietnia 2012 r. zaczęła obowiązywać ustawa o języku migowym i innych środkach komunikowania się z dnia 19 sierpnia 2011r (t.j. Dz. U. z 2017r. poz. 1824). Urząd Miasta informuje, że osoby doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się - przy załatwianiu spraw w tut. urzędzie - mogą korzystać ze środków wspierających komunikację tj.:
- poczty elektronicznej - wiecej informacji TUTAJ
- faksu - numer 32 7550725,
Jednocześnie informujemy, że wyznaczeni pracownicy urzędu posługują się językiem migowym (PJM) w stopniu podstawowym. Stanowiska pracy tych osób są odpowiednio oznakowane, specjalnym znakiem.
Językiem migowym posługują się urzędnicy zatrudnieni w Biurze Prezydenta Prezydenta Miasta (sekretariat) oraz w następujących jednostkach organizacyjnych Urzędu:
- Biurze Obsługi Interesantów, znajdującym się na parterze Urzędu,
- Wydziale Spraw Obywatelskich, pokój nr 12,
- Wydziale Lokalowym i Spraw Społecznych, pokój nr 17,
- Wydziale Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki, pokój nr 749,
- Urzędzie Stanu Cywilnego przy ul. Wileńskiej 7
- Straży Miejskiej.
Osoba, która przy załatwianiu sprawy w urzędzie, chce skorzystać z pomocy tłumacza PJM, SJM lub SKOGN - zgodnie z przepisami ustawy o języku migowym i innych środkach komunikowania się - zobowiązana jest zgłosić ten fakt - w formie pisemnej lub osobiście - w Biurze Obsługi Interesantów, co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenie można przesłać faksem na numer: 32 7550725 lub w wersji elektronicznej na adres e-mailowy:
W przypadku braku możliwości realizacji zgłoszonego świadczenia w podanym terminie, urząd zastrzega sobie możliwość wyznaczenia innego możliwego terminu do jego realizacji, zawiadamiając osobę zainteresowaną.